Tuesday, November 24, 2009

reNuNgaN seJenak~apa i2 ukhWah~

Jariku tidak lagi petah menutur
Kata pujangga
Kakiku tidak lagi mampu menapak
Arah juangku
Badanku longlai lemah tiada daya
Akalku kusam bersinar tidak
Jiwa ampuh sekali
Retak menanti kecai

Aku cuba sisir kembali semangat yang lerai
Terjerit terlolong sanubariku memanggil
Kobar yang semakin kabur
Dalam keramaian aku begitu sendiri
Senyum aku berukir pilu
Ketawa aku diulit duka
Mata hatiku mencari kelibat seorang teman
Nampaknya di kejauhan

Ah..jiwa tidak pantas melamar teman yang semakin berlalu pergi
aku meronta dalam diam
Ingin aku turutimu teman
aku tidak bisa sendiri dalam pentas dunia fana ini
aku tidak bisa sendiri melakonkan layar hidup
Segalanya kian malap
Tanpa teman di sisi
Ya rabbi

Aku kini sendiri berkelana di bumi-Mu
Meniup pepasir juang dalam keributan mehnah-Mu
Pasrah aku redha
Teman yang berlalu tidak pantas kembali ke sisi
Namun yang pasti
Rahmah-Mu, hidayah-Mu dan inayah-Mu
Begitu kental dalam diriku
Dan tidak bisa lokek walau sedikit
Dan pasti kan setia meneman jiwa
Dalam jalan juang menuju-Mu

Buat seorang teman
yang dulunya saya rindui
masih tersisakah kenangan
yang pernah kita patrikan bersama
lalu mengapa kau terus membisu
adakah lukamu masih berdarah

Adakalanya
senyuman yang terpaksa
tentu memahitkan
biar selumbar perih menusuk
takkan hati tergamak
menodai persabahatan suci
semata-mata kebahagiaan sendiri

Lantas saya calitkan luka
yang terus memisahkan kita
kerana kepahitan itu
menjadikan saya setabah ayub
yang mensyukuri di atas dugaan
yang meredhai di atas segala ketentuan...

moga persahabatan yg terjalin antara kita ini berkekalan buat selama-lamanya..okeyh~frenz 4 ever....khas buat tatapan sahabat2 3havva 09...ukhvvah fillah n never die...ok!result kite nanti biaq GEMPAK!!!baWu poWer kan??...huhuhuhu....kullukunna fil mardhatillah abada...insyaAllah...

(bedah-alia-amna-fatin lipah-m0on-tirah-ce'a-Wan-sal-y~da-ainaa-paah-ckin-meen-me'a-tikah-fifi-leha-fatin najWa-shud-ghah-Wahidah-hazirah-najWa-fariha-Wani-aishah-adah-lekka-faek)

time kat melaka...d-paradise

seindah perhiasan adalah vvanita solehah....~

Jika engkau BERBAKTI kepadanya, dia akan
MELINDUNGIMU
Jika engkau RAPATKAN PERSAHABATAN
dengannya,
dia akan MEMBALAS BAIK
PERSAHABATANmu
Jika engkau memerlukan PERTOLONGANnya,
dia akan MEMBANTUmu

Jika dia mendapat sesuatu KEBAIKAN
DARIPADAmu,
dia akan MENGHARGAI KEBAIKANmu
Jika dia melihat SESUATU yang TIDAK BAIK
DARIPADAmu,
dia akan MENUTUPnya
Jika engkau meminta sesuatu BANTUAN
DARIPADAnya,
dia akan MENGUSAHAKANnya
Jika engkau BERDIAM DIRI, dia akan
BERTANYA KESUSAHANmu
Jika engkau MERANCANG SESUATU, nescaya
dia akan MEMBANTUmu
Jika engkau BERSELISIH FAHAM dengannya,
nescaya dia LEBIH MENGALAH untuk
MENJAGA PERSAHABATANNYA
DENGANMU...

0 ulasan: